اگر قصد شرکت در کنکور سراسری 98 را دارید و معدل و نمرات نهایی  که در سال سومه کسب کرده اید مطلوب نبوده می توانید در ترمیم معدل شرکت نمایید.


اگر دانش آموز پایه پیش دانشگاهی و یا پشت کنکوری 98 در رشته های ریاضی ، تجربی و انسانی هستید و در نمرات نهایی سال سوم دبیرستان نمرات مطلوبی را کسب نکرده اید و قصد شرکت در ترمیم معدل برای کنکور سراسری 98 را دارید این مقاله را به طور کامل مطالعه نمایید . ما در این پست مشاوره ای به طور کامل در مورد شرایط ثبت نام در ترمیم معدل کنکور 98 و زمان ثبت نام برای طرح ترمیم معدل کنکور سراسری 98 و سایر موارد لازم توضیح خواهیم داد .


✅ شرایط شرکت در ترمیم معدل برای کنکور سراسری 98:


در این بخش از توضیحات به ارائه ی شرایط شرکت در طرح ترمیم معدل در کنکور 98 می پردازیم .


1 - چه کسانی می توانند در طرح ترمیم معدل در کنکور 98 شرکت نمایند ؟ تمام دانش آموزان امکان شرکت در طرح ترمیم معدل را دارند به طور مثال کسی که در درس عربی نمره 19.75 کسب کرده باشد و یا کسی که نمره 10 کسب میتواند در این طرح شرکت نماید . 

2 - طرح ترمیم معدل در کنکور 98 اجرا می شود ؟ بلی طرح ترمیم در کنکور سراسری 98 نیز اجرا می شود .

3 - زمان ثبت نام برای طرح ترمیم معدل ؟ هر دانش آموز می تواند در دی ماه ، خرداد و یا شهریور در ترمیم معدل شرکت نماید .

4 - آیا امکان شرکت در ترمیم معدل برای تمام دروس وجود دارد ؟ بلی هر دانش آموز می تواند در تمام دروس شرکت نماید .

5 - چه کسانی نمیتوانند در طرح ترمیم معدل شرکت نمایند ؟ تمام کسانی که دیپلم خود را در سال 84 و قبل از آن دریافت نموده اند نیازی به شرکت در طرح ترمیم معدل ندارند . 

6 - آیا علاوه بر شرکت در طرح ترمیم معدل سوم دبیرستان میتوانیم در طرح ترمیم معدل پیش دانشگاهی نیز شرکت نماییم ؟ خیر طرح ترمیم معدل ویژه نمرات سال سوم می باشد .

7 - آیا کسانی که بعضی از نمرات سال سوم خود را پاس نکرده اند می توانند در این طرح شرکت نمایند ؟ کسانی که قصد شرکت در طرح ترمیم معدل کنکور 97 را دارند باید دیپلم خود را دریافت کرده باشند .

8 - اگر در ترمیم معدل نمره ای پایین تر از نمره ی قبلی خود بدست آوریم کدام نمره ملاک قرار میگیرد ؟ در بین دو نمره ای که شما کسب کرده اید هر کدام بیشتر باشد برای سازمان سنجش ارسال می گردد . 

9 - هزینه شرکت در ترمیم معدل چقدر است ؟ برای هر درس حدود 20 هزار تومان دریافت می شود که ممکن است بر حسب منطقه این مبلغ ممکن است اندکی کم یا زیاد شود .

10 - محل ثبت نام در طرح ترمیم معدل ؟ هر یک از دنش آموزان یک ماه قبل از شروع امتحانات دی ، خرداد و یا شهریور به یکی از مدارس بزرگسالان منطقه خود مراجعه نمایند .

11 - من در شهری غیر از شهری که در آن در امتحانات سال سوم شرکت کرده ام زندگی می کنم آیا می توانم در شهر جدید در ترمیم معدل شرکت کنم ؟ به طور مثال دانش آموزی که در شهری زندگی می کرده که منطقه دو محسوب می شده و در امتحانات نهایی شرکت نموده جهت شرکت در ترمیم معدل باید در شهر دیگر نیز که منطقه دو محسوب می شود در این طرح شرکت نماید و در شهرهای منطقه سه یا یک نمیتواند شرکت نماید .

12 - هر دانش آموز چند بار حق شرکت در ترمیم معدل را دارد ؟ هر دانش آموز فقط یک بار حق شرکت در ترمیم معدل را دارد .

13 - آیا نمرات جدید ترمیم معدل در دیپلم ثبت می گردد ؟ خیر نمرات ترمیم معدل صرفا برای تاثیر در کنکور سراسری می باشد.