• مدت زمان لازم مطالعه این مطلب :  7 دقیقه

 مسئله انتخاب همیشه بسیار مهم بوده ، هست ، خواهد بود . چرا ؟ جواب کاملا  مشخص است . بخاطر تاثیر شگرفی که میتواند در آینده انسان ایفا کند . جدای از همه بحث های این که قسمت و تقدیر بود و این جور حرف ها  . انتخاب در بعضی موقعیت ها خیلی حساس تر و مهم تر میشود بطوری که با انتخاب بین دو راهی ، زندگی آینده به شدت تحت تاثیر قرار میگیرد.

 

  • تا چه حد و اندازه به آرمان ها در انتخاب های زندگی اهمیت بدیم ؟

 مسلما آرمان های هر شخصی براش فوق العاده ارزشمند است .  پس در همه انتخاب هایمان باید به آرمان هایمان توجه داشته باشیم . اما سوال این است تا چه حدی باید به این آرمان ها در انتخاب هایمان اهمیت داد ؟ به نظر ما ، اکنون که به گذشته نگاهی داریم متوجه می شویم به اندازه ای که این انتخاب  مخالفتی با این آرمان های دوست داشتنی ما نداشته باشند .  پس ممکن است انتخابی داشته باشیم که در کنار همه مسائل عقلانی و بررسی هایی که کردیم ، مخالف و موافقتی با آرمان ما نداشته باشد و در عین حال از جنبه منطقی بهتر این باشد این انتخاب را داشته باشیم  تا آنکه سراغ موضوعی بریم که شاید کمی بیشتر در پیشبرد آرمان ها ما موثر باشد ،، اما در آینده ما را از کسب موفقیت های بیشتر بازدارند .

بهتر است هدفی انتخاب کنیم که ما را بیشتر کمک کند تا با استفاده از موفقیت به دست آمده بعدی ، در جهت تحقق آرمان هایمان تلاش کنیم البته نباید فراموش کنیم و حواسمان باشد که آرمان هایمان برایمان در گذر زمان و موفقیت های به دست آمده فراموش نشود.